sábado, 10 de noviembre de 2012

9 de novembre

Durant la sessió d'avui hem tractat el llibre de text, com a mitjà d'ensenyament entre d'altres.  Hem parlat sobre el llibre de text en l'àmbit educatiu i hem vist un vídeo sobre la perspectiva del llibre de text. Hem treballat les diferents linees d'investigació i estudis vinculats als textos escolars. (estudis crítics, lingüístics i psicopedagogs, sobre política cultural i editorial, estudis centrats en el paper del llibre de text en el diseny i desenvolupament curricular, 

A l'escola el mitjà educatiu que més s'utilitza és el llibre de text. El llibre de text ajuda al professor a senitr-se més segur, però li resta autoritat i autonòmia. 

Els usos dels llibres de text es poden dividir en tres tipus:
- Reproductiu : s'aplica el mitjà educatiu sense cap reflexió
- Professional: en aquest cas hi ha una integració en una proposta amb sentit
- Crític: analitza el material posant en evidència aspectes a simple vista ocults

Alguns usos més concrets d'aquest instrument són els següents:
- Font principal de consulta per a preparar les classes
- Tradueix els continguts a efectes d'adaptar-los al grup
- Els patrons d'ús varien des de models més dependents a més independents
- Els usos estan influenciats per les diferents maneres de concebir el procés d'ensenyament i aprenentatge
- La naturalesa innovadora d'un material per ella sola no genera canvis en les propostes d'ensenyament


Fem una comparació i anàlisi entre l'hiper text i el text tradicional. Amb una plantilla de comparació entre aquests dos tipus de text, i amb un hiper text real, analitzem quines característiques, que segons l'autor, haurien de tenir lloc no es compleixen. (profesor.educaline.com)

D'aquest anàlisi extreiem diferents conclusions: 
  • El caràcter hipertextual no està en el mitjà, sinó en el lector. 
  • Els objectius de les diferents activitats, moltes vegades, els objectius estan predetermiants.
  • Concepte diferent de lector, cadascú fa una lectura diferent i única. 
  • Calen més estratègies per a organitzar la informació d'un hiper text. 
  • Hi ha més informació en menys temps, costa que els lectors es puguin fer un esquema global.
El caràcter hiper text és una espècie de llibre digital. L'hiper text més que està en el mitjà o eina digital està en el lector i l'autor. Com més hiperlector sigui més hiper text crearà

El hiper lectore llegiex més enllà del que s'està veient, llegeix entre linees. Compota consultar la informació i ampliar-lo, Donar-li un altre sentit , lectura crítica de les imatges i dels recursos digitals. 





No hay comentarios:

Publicar un comentario