El primer aspecte que hem abordat és el de la tecnologia educativa, amb el qual entenem les tecnologíes digitals com a eina epr a poder ensenyar i aprendre més i millor. Aquestes tenen unes característiques esspecials com la ubiqüitat, ofereixen més oportunitats d'aprendre, aprenentatge fora de l'escola, obliga a repensar el paper de l'escola i el curriculum, canvi en els escenaris educatius i en les pràctiques socioculturals.
Les TAC han transformat l'educació escolar i tenne un fort impacte en aquesta, en una doble vessant (des de dins i des de fora). Permeten fer el mateix que les tecnologies d'abans però amb més potència i innovació, conceben les TAC com un mità per ensenyar i aprendre. Cal replantejar-se la incorporació del a tecnologia, no només com a aparells, sinó també com a elements simbòlics.
Considero molt rellevant el fet de que es busqui donar sentit ala informació i ajudar a constuir aquest sentit, no només proporcionar l'accés a aquesta.
Les tecnologies educatives en les ciències socials:
És un camp de coneixement emergent, al segle XX es comencen a utilitzar mitjans audiovisuals per a la formació, reflexionant sobre le paper dles mitjans per a ensneyar. Trobem tres àmbits, el pròpiament pedagògic, l'envolvent i el disciplinar.
Tecnologia, ciència i educació:
-
Tecnologia educativa com a subconjunt de la
tecnologia o de l'educació?
-
Tecnologia com alguna cosa separat de la ciència?
-
El valor inqüestionable de la tecnologia.
-
Els estudis sobre Ciència, Cultura i Societat
(CTS).
-
La tecnologia com a desenvolupament d'artefactes.
Inicialment, es considerada més com a subconjunt de la
tecnologia, no de l'educació. Es basa en l'aplicació d'un coneixement científic a una
pràctica. Es veu la tecnologia com a quelcom per aconseguir el control dels
resultats d'aprenentatge, per controlar el procés
educatiu; aquesta visió de la tecnologia encara es té però podem dir que ja està obsoleta. La
tecnologia educativa no es pot entendre com a control. El procés educatiu és
molt difícil de controlar; es pot estudiar en contextos determinats, en aquest sentit no es
poden fer lleis universals en relació a les metodologies d'ensenyament.
Visió crítica de la Tecnologia Educativa:
- Fa referència a totesles formes de fer, totes les decisions i
actuacions orientades no només a interpretar l'educació i él món, sinó també a canviar-lso i transformar-los. La tecnologia no només són tècniques eficients per controlar
l'educació; serveix per transformar i tractar diferents aspectes.
- L'àmbit disciplinar dins del camp de la didàctica, encarregada de l'estudi dels mitjans, la seva selecció, ús, disseny, organització i avaluació, en contextos educatius.
- L'àmbit disciplinar dins del camp de la didàctica, encarregada de l'estudi dels mitjans, la seva selecció, ús, disseny, organització i avaluació, en contextos educatius.
No hay comentarios:
Publicar un comentario