domingo, 2 de diciembre de 2012

30 de novembre

Web 2.0

Internet va néixer amb la idea de copmartir informacions, és una xarxa mundial d'ordinadors connectats i que es comuniquen entre si. 
A partir dels anys 90, amb el desenvolupament de la w.w.w. (word, wide, web), hi van haver diferents configuracions fins el que hi ha actualment. Són un conjunt de pàgines programadesen un llenguatge concret. Allò particular és com organitza la informació (multimèdia i hipertextual), la informació queda organitzad en "nodos" que es van interconnectant. 

La generació web que estem utilitzant acutalment es diu 2.0, tot i que ja estem caminant cap a la web 3.0 i 4.0. La web 2.0 comporta que no només observem la informació, sinó que la podem fer nostra, la construim i la compartim, l'usuari té un paper més actiu i interactiu. 

  • La web es converteix en la meva plataforma de treball
  • Aprofitament de la intel·ligència col·lectiva
  • Té més importància la informació, les dades i el contingut, que no el programa o el sofware; que la seva funció és gestionar aquesta informació.
  • Els sofwars s'actualitzen sols, ja no cal que sigui l'usuari el que ho faci. 
  • Model de programació lleugera, es busca la simplicitat
  • El sofware no està limitat a un dispositiu
Principals aplicacions (s'en poden trobar moltes):

- Aplicacions en linea: calendari, base de dades, fulls de càlcul, processadors de text.

- Eines de publicació: blog (la informació s'organtiza per dates i es pot comentar i afegir informació, a més   
  permeten etiquetar les entrades perquè la informació quedi mésorganitzada. Pot ser més o menys 
  interactiu), wiki (espai en la web que es fa de manera col"laborativa), mapes conceptuals (fer esquemes en 
  linea i compartir-los), web - quest (mètode d'indagació per a resoldre un problema o peruna investigació).

- Aplicacions de gestió de lainforamció: sindicadors de contingut (programes per subscriure's a pàgines i 
   rebre informació), marcadors socials (eom els preferits de la barra de marcadors, es poden copmartir i 
  consultar des de qualsevol lloc), pàgines d'inici i mashup (és al capacitat d'interconnectar-se de les  
  aplicacions). 

Els usos educatius d'Internet es centren en buscar informació complementaria. A mesura que la intervenció de l'usuari es fa més interactiva veiem que el percentatge d'ús disminueix. En els contxtos educatius Internet pràcticament no s'utilitza, les aplicacions que més s0utilitzen són els blogs i les wikis. 

La web 2.0 dona lloc a la diversitat d'opinions entre els grups i les persones, hi ha independència de critèris, cert grau de desenctralització que permeti l'existència de subgrups dins del col·lectiu. Cal que hi hagi mecanismes d'inclusió de judicis individuals en una desició col·leciva. 

Dimensions que ens poden ser útils per a l'anàlisi de les diferents alpicacions (si que tenen les característiques i avantatges que hem dit, però també tenen moltes limitacions): la dimensió participativa, la dimensió social,  la dimensió interactiva, la dimensió cognitiva i la meta - cognitiva. 





Xerrada sobre l'educació a distància 

Ha vingut una professora del IOC (Institut Obert de Catalunya) a fer-nos aquesta xerrada. Poden estudiar al IOC totes aquelles persones que volen estudiar de manera no presencial i que tenen més de 18 anys. També hi poden estudiar persones que tenen entre 16 i 18 anys que es trobin en alguna d'aquestes circumstàncies:

 - Viure a l'estranger o lluny d'un centre d'ensenyament
 - Tenir una discapacitat
 - Pertànyer a un col·lectiu especial (esportistes d'alt nivell, músics, etc.)
 - Altres circumstàncies que ha de valorar la idrecció del centre.

Els estudis que ofereix l'Institud Obert de Catalunya són el graduat en educació secndària, batxillerat, cicles formatius de formació professional, idiomes, accés a cicles de grau superior, i formació no reglada o educació informal. Es basa en un model educatiu flexible i adaptable, i impulsa la foramció al llarg de tota la vida. 

És una escola inclusiva perquè volen arribar a tothom, i aquelles persones que no puguin accedir a les institucinos educatives, per les raons que sigui, i tenen un lloc, busquen superar les limitacions de l'espai i del temps i  es centren en la tecnologia col·lavorativa i interactiva. L'alumnat pot tenir una avaluació continua i no fer cap prova presencial. Es busca que aprenguin,e s relacionin i otinguin un títol (acreditin), i que no abandonin el curs. La majorai de persones que ho fan i acrediten, després van a la Universitat





No hay comentarios:

Publicar un comentario