lunes, 1 de octubre de 2012

14 i 28 de Setembre

En la primera classe de l'assignatura la professora ens va fer la presentació d'aquesta; i vam tenir un primer contacte amb el tema de les tecnologies de l'aprenentatge i el coneixement, i altres aspectes que hi tenen relació. Vam estar parlant i pensant sobre els diferents canvis que hi ha hagut en la societat des de fa uns 20 o 30 anys enrere, sobre tot els canvis culturals, i vam definir que són les TIC, quines característiques tenen, sobre allò que és necessari per a que les TIC passin a ser TAC, i per últim sobre els usos educatius d'aquestes.

Penso que el més destacable del que hem tractat durant aquesta classe és el fet de que cal que les TIC passin a ser TAC; i que cal ser conscients de que les noves tecnologies no son la solució a tot i no poden arribar a tot allò que ens proposem, sinó que son una eina més per a desenvolupar les nostres tasques. És important saber els usos que se li poden donar a les TAC, per tal de donar-li el més òptim a cada necessitat. 

En la segona sessió d'aquesta assignatura hem tractat els mitjans d'ensenyament i els usos de la tecnologia. Hem vist dos vídeos en els que es mostra com s'implementa l'ús de la tecnologia sense canviar els mètodes ni els models, simplement digitalitzant tots els materials. Hem vist com en molts casos els usos que es fan dels mitjans son reproductors i repetitius. 

Considero que és molt important valorar fins a quin punt l'aplicació tecnològica a l'aula és quelcom positiu i que promou una millorar, i plantejar-se quins canvis i transformacions han de tenir lloc per a que això sigui així. No serveix de res la tecnologia si no es canvien i s'adapten els mètodes, si simplement hi ha un  reemplaçament dels suports per a fer el mateix que es feia anteriorment. 




No hay comentarios:

Publicar un comentario